tiistai 21. elokuuta 2012

Retkellä "isolla hiekalla"

Meillähän täälä Ilmajoella on hieno uimapaikka Konnanmonttu, mutta jos tahdomme lähtiä "ulukomaille", niin suuntamme aina kesän ihanimpina päivinä Storsandiin Munsalaan. Sinne pärähyttää autolla naippeesti reilussa tunnissa... Huomoikaa muualla asuvat, että se ei oo matka eikä mikää! Meille seittemän kilometrin päässä asuva kaveriki on vielä ihan lähinaapuri :).

Me löydettiin tämä ihastuttava paikka mun mieheni kanssa reilu kahdeksan vuotta sitten..ihan vahingossa!

Tarina meni jokseenkin näin. Olin ollut sairaalassa prenalla ja siellä koitettiin saada Eino syntymään jo viikolla 37 (pelekäsivät jotta jourun synnyttämähän jättilääsen, siksi hätäälivät...). 
Mitään ei tietenkää tapahtunu ja päästivät mut vielä kotia viikonlopuksi. Päätimmä, jotta laitetaan poika syntymään ja ajeltiin ympäri Pohjanmaata, kaiken maailman kinttupoluut mentihi ajae.

Sitte mä kerroon mun miehelleni paikasta missä vietettiin joskus lapsuuden kesiä sukulaisten mökillä. Mulla on sieltä ihan superihania muistoja ja paikka oli mun muistissa just semmoonen, ku oltaasiin joka kesä tehty matka ulukomaille :).Otettiin mun äitini retkelle mukaan ja lähdettiin ettimään porukalla sitä paikkaa. No sitä ei koskaan löydetty, mutta eksyttiin tänne Storsandiin. 

Otettiin kuvia tästä ylikauniista merenrantapaikasta ja painettiin muistiin reitti. Meidän Elli oli semmoonen pikkuunen kräpä vielä ja otettiin siitä kuva yhden tietyn kiven päällä. Tämän jälkeen ajettiin Seinäjoen Keskussairaalaan synnyttämään Einoa...

Sen jälkeen ollaan käyty Storsandissa joka kesä. Joskus useemmin ja joskus vaan muutaman kerran. Aina on ollu mukana hyvät evähät, filtit, nisseet ja nasseet. Ku mukulat oli pieniä, niin mukana oli pikkuteltta jossa ne nukkui päikkärit ja jatkoivat sen jälkeen rantaleikkejä...

Niin ja sen ensimmääsen vuoden jälkeen olen käyny ottamassa joka vuosi Ellistä kuvan siinä saman kiven päällä. Voin laittaa niistä kuvakollaasin tässä joskus tännekin. Oon ajatellu, jotta otan kuvan joka vuodelta, niin kauan kun vaan se on mahdollista. Hauska kuvakollaasi siitä tulee, jos vaikka tulis kuva joka vuodelta vaikkahan viidenkymmenen vuoden ajan...ajatelkaapas :)!

No tässä laitan vähän tunnelmia viimeviikon reissulta. Käytettiin ihana lämpöönen kesäpäivä totehen ja lähdettiin rannalle heti kun mukulat pääsi koulusta. Vesi oli vielä lämmintä, evähät oli huippuhyvät, parasta seuraa ja tunnelma sen mukaanen!

Elli ja se kivi mistä on otettu kuva joka kesä

 ...niin joo ja että oliko Eino syntyessään jättilääne. Ei aiva, mutta isoo kuitenki 4700g ja 56cm :). Ja jottei jäisi vaivaamaan, niin käytiin isän kans ettimäs se oikia Munsalan mökkiki sitte samana vuonna loppukesästä.
Tässä kolmen sukupoloven naisväki kesäfiiliksissä :)


-Jenni-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti