keskiviikko 29. toukokuuta 2013

LAIHDUTUSURAKKA

Mut tuntevat tietääki jo mun laihdutus-urakan, joka on nyt ollut hyvässä vauhdissa jo puolivuótta. Alkuunsa paino laski hyvin ja nopiasti, nyt tasaasen hitahasti! 

Tämä laihruttaminenhan ei todellakaan ole mitään rakettitiedettä, mutta ittekki torella hevisti ylipainoosenan tiedän, että heleppoa se ei kuintenkaan ole. 

Ohjeita ja vinkkejä painonpudotukseen oon kuullu nyt kohtapian 20 vuotta ja siltikin olen tämän kokoinen! Me lihavat, jos jokku tiedetään tarkalleen kuinka pitäisi syödä, kuinka pitääs urheella ja kuinka pitääs elää jotta paino lähtis laskuun... mutta siltiki se vaan nousee.

Pää pitääs saara vaihtoon ihan ensimmääsenä, että jotaki alakaas tapahtua!

No minä otin asiaan tällääsen käänteisen näkökulman... piruutansa enkä rakkauresta! Vi...tuksen voimaa ei pidä aliarvioida tässäkään tapauksessa. Se on monesti pareet kannustaja, ku liikunnasta saadut hyvänolonhormoonit (mitähän ne on!). Mä väitän, että pitää pudottaa aika helekkarin monta kymmentä kiloa ennen, ku minkään sortin liikunta tuottaa minkään sortin hyvänolontunnetta!!!

...ja edelleen puhutaan järkyttävästä ylipainosta...Sellaisesta jossa ei edes pyöräälemään pääse koska ei mahdu siihen sarvien ja penkin väliin, tai että mahaa on niin montakymmentä kiloa reisien päällä, että ei vaan jaksa polokia semmonen mätisäkki reitulaasten päällä.

No olen siis laihtunut liikkumatta oikiastaan yhtään, muuttanut pikkuusen elämän rytmiä ja teen kaiken valittaen :) (salaa kyllä joskus iloottenki). Lähtökohtana on pysyvä painon pudotus, mutta jos se ei kertakaikkiaan onnistu, niin sitte jatkan elämää paksuna.

HUOMIOIKAA!!! 

Nämä seuraavat kuvat eivät ole vinkkejä sinulle, vaan vastaus kysymykseen mitenkä MINÄ olen painoani pudottanut. Tämä on niin henkilökohtaasta, että mikä sopii mulle ei sovi välttämättä sulle ja toisinpäin :D. 
Toki en kiellä ottamasta mallia, voit ainaki kokeella jos siltä tuntuu. 

Paino on nyt tippunut 30kiloa. Tässä kolme kulmakiveä, mikä on saanut minulla painon putoamaan...

Tärkein muutos ehdottomasti on ollut ruokarytmi!!!




Hyvänä kakkosena on tullut lautaskoon muuttaminen isoosta ruokalautasesta jälkiruokalautaseen. 


Sama määrä ruokaa isolla ja pienellä lautasella, jotenki  jotenki tuo oikianpuoloone houkuttaa enemmän :)

Saan syödä edelleen kukkurallisia lautasia!


Kolmosena tulee välipalan muuttaminen kuvankaltaasesta leivastä joksiki muuksi

Syön kyllä edelleenki leipää, mutta vähintäänki puolet päivän välipaloosta on jotaki muuta!(En nauti omenasta todellakaan niin paljoa ku kyseistä leivästä, mutta kaippa sitä väkisn syö vaikka mitä :))


Mulla ei oo mitään kiellettyä ruokaa. Lasken kyllä kaloreita pitkin päivää, joten se karsii väkisinki joitaki ruoka-aineita vähemmälle!

Koittakaa kestää samassa veneessä kelluvat, kyllä me tästä vielä joksiki kesää päästään kesäkuntoon ja jos ei päästä, niin mitä sitte!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti